luni, 21 martie 2011

Ziua mondiala a poeziei!

Da , intradevar! Astazi , 21 martie este ziua mondiala a poeziei , si recunosc ca sunt pasionata totodata si de poezie.Pe langa luceafarul Roamaniei , un mare artist ,  preferatul meu este Gerge Bacovia!
Dormeau adânc sicriele de plumb,
Si flori de plumb si funerar vestmint --
Stam singur în cavou... si era vint...
Si scirtiiau coroanele de plumb.

Dormea întors amorul meu de plumb
Pe flori de plumb, si-am inceput sa-l strig --
Stam singur lânga mort... si era frig...
Si-i atirnau aripile de plumb.

        Aceasta este una din preferatele mele dintre poeziile scrise de el.Tinand cont ca azi am ascultat neincetat melodia : Visatori cu plumb in ochi , cantata de Alternosfera(care amintesc ca vor tine pe data de 2 aprilie concert in Discoteque Vox ,Suceava, support 15 lei!!!).
       La scoala ne-am dedicat o ora in plus dupa ore pentru a recita poezii compuse de noi , sau preferate ale noastre , si am dezbatut tema postmodernistilor , si diferenta dintre acestia si clarsici.
Intradevar , e o mare diferenta intre ei , dar gustul meu este unul neutru.Uneori am chef de ceva mai spiritual , alteori de ceva mai realist.
          Faptul ca tara noastra gazduieste sute de talente nedescoperite in domeniul poetic , nu este foarte diferit fata de celelalte tari.Dar nu sunt valorificati indeajuns. Multi , cu acest dar , o iau pe alte cai decat acestaAjunsi adulti , ei isi gasesc alte metode prin a arata ceea ce simt..De exemplu Sisu.Da , Sisu , hip`hop-er. Am extras cateva versuri pentru voi din melodia : Stare de fapt.

Nu privi la statui !
Stii ca ele n`or sa vorbeasca
Ele n`or sa gandeasca !
Ele n`or sa clipeasca !
Si de`am fi macelariti la picioarele lor
Intr`o maniera groteasca
Daca vrei sa te sustina
Fa`le sa traiasca
Fi schimbarea care
Vrei sa o vezi in lume
Suntem aceeasi de mii de ani
Doar ca purtam alte nume !

 Dragonu ak 47:

Sunt stapanul animalelor,un dealar de artefacte
Intr-o fuga dupa bani,droguri si libertate
Si n-am nimic de pierdut,nu cred in viitor
E totul la intamplare,destinu-i carnivor
Scuip doar fier si gheata,nu dau 2 lei pe viata
Si in preajma mea iti apar cruci pe corp si fata.

           Ei sunt Mc , dar versurile si mesajul pe care vor sa il transmita sunt in versuri cu o muzicalitate aparte , si oricat de dur ni s-ar parea modul prin care se exprima , cuvintele folosite , este o realiate si trebuie tratata ca atare. Chiar daca poezia este un joc de cuvinte din imaginatie , ele transmit infinite mesaje care ar trebui luate in serios oricat de ironic sau dramatic ar suna citite de pe hartie.
Am 17 ani , fac parte din "noile generatii " pe care cei de peste 35 de ani nu le mai iau in seama cu seriozitate.Desi ar trebui , gandindu-va ca intr-o buna zi noi vom fi cei care vor conduce tara , iar voi/ei cei de care ne vom ingriji.
           Ar fi cea mai mare tampenie sa spun " va vom trata asa cum ne tratati voi" , dar nu asta vreau sa exprim , in nici un caz.Spun doar ca exista sute de copii/adolescenti cu multe multe talente , care ar trebui valorificate,si nu doar prin concursurile gen Dan Voiculescu. Aceste promoveaza cate 5 copii pe an , si nu mi se pare corect.Nu poti cere in 2 zile o poezie super geniala..Sursele de inspiratie nu sunt pentru toti la toate colturile.Ar trebui in acest sens mai multa libertate.Doar in acest sens , nu gen " legaliza-ti marijuana" :)))).
Si uitati unde am ajuns de la poezie , la marijuana.Intradevar , trebuie luate multe masuri in our beutiful country..

2 comentarii:

  1. Waw , chiar nu stiam despre ziua de astazi!Ai putea sa ne mai informezi despre zile dintr-astea:D
    Din punctul meu de vedere ai perspective foarte deschise la intelegere si gandesti curat , imi place!
    " Ei sunt Mc " Adica cum ? :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai , in melodiile hip hop( sau rap , whatever nu sunt adepta), cei de la vocal se numesc MC. De obicei ei isi compun versurile , etc.

    RăspundețiȘtergere